Thursday, September 10, 2009

Salah ker kalu kita kenakan jiran kita yg memang kuang ajar??..

Dah bekerja ni.. duduk rumah pun jauh dari mak bapak.. terpaksa la berdikari...
pas berpindah dari rumah lama aku(almaklumlah menumpang bilik org) .. aku pown berpindah ler kat rumah kawan baek aku kak fieza n ila..
Nak dipendekkan cerita,sebulan aku duk sana baru la aku tahu yg diaorg ni x ngam ngan mak cik sebelah...kes nyer pasal berebut parking jew..mak cik sebelah ni bleh tahan la rugget dia.. kalu bab suara.. memang lunak dan lantang sampai satu taman leh dengar.. memang hebat la mak cik ni...
mak cik ni aku nak kata kaya tu tak tau la.. tapi dia ader la vios, kereta saga lama n storm yang besar tahap gaban tu.. yg pelik nyer makcik ni tak reti2 nak parking kete dia dalam rumah.. abis dia himpun jer semunyer kat luar.. pastu amik space kitaorg.. mulanya kitaorg relax jew.. sekali ader la sekali kete member aku ni terlebey lak line dia..dia ape lagi.. menjerit jerit panggil nama member aku ni suh alih kan kete.. melampau tol..tapi x pew.. kitaorg sabar lagi...
one day,dipendekkan citer lagi.. kak fieza ni nak la g amik barang dalam keta.. waktu tu dak ila ni g parking lak kete kat luar... kak fieza panggil aku nak mintak tlg angkat barang.. aku kuar.. tgk kereta makcik ni x de lak kat depan.. aku pown cepat2 suh kak fieza amik kunci kete dak ila ni.. konon2 nak alih la.. yelah.. sebab storm dia amik ruang besar tadi.. jadi aku nak bls dendam la.. sekali mak cik tu dengar daa... cepat2 dia sound aku...
aku pown berangin la.. tp,aku kan ayu.. jadi ader la cover2 sket.. malu siot.. satu taman dengar suara dia.. tp berjaya gak la aku bidas dia.. dia mintak maap la kat aku n de geng.. sok nyer pas blk keje.. dia leh letak ampaian kain dia.. konon2 nak tanda line la tu..wawawa..mak cik sebelah umah aku yg lain lak dok gelak jer tgk aku.. almaklumlah.. dia pun gadoh ngan jiran sebelah dia juga.. pown pasal parking..haha
malam tu pas buat perbincangan dengan teman serumah.. kitaorg pun berpakat la nak baling mercun kat rumah dia...meletup memang kuat giler... pas baling cepat2 kitaorg lari.. memang puas!!! haha.. ni baru dua biji kete.. pas ni nak tambah satu lagi kete lagi cam belacan la mulut mak cik tu.. haiya... mak cik! mak cik!

2 comments:

  1. hahahah...sengal siot makcik tu ekk???pasni ble ko parking keta ko...msti cam murai cabut ekor la mulut dia...pot pet pot pet..nt ko baling je mercun dalam mulut dia...hahhahah

    ReplyDelete
  2. weii.. masalahnyer.. aku n ila slh baling mercun la.. terbaling umah mak cik yg baek.. hahaha...

    ReplyDelete